Skillnader i stil

En sak som jag tycker är väldigt spännande är hur skönhetsideal och modetrender varierar mellan olika ställen. I många delar av världen som Kina och Latinamerika tycker folk till exempel att det är fint att vara så vit som möjligt medan vi här i Sverige gärna vill ha en snygg bränna. Men även när det handlar om mycket mindre avstånd kan man se en viss skillnad. En kompis till mig har nyligen köpt en bostad i Malmö och när jag var där och hälsade på i helgen märkte jag att folk faktiskt klär sig lite annorlunda där än vad de gör i Västerås där jag bor. Generellt sätt är folk lite mer anonyma i Västerås men i Malmö vågar man sticka ut mer vilket jag tycker är roligt! Fast jag antar att det är bra att folk här i Västerås inte vill sticka ut för då får jag ännu mera uppmärksamhet på mig.

Lämna en kommentar