Reverse eyeliner

Vad jag älskar det rådande sminkmodet. Vissa säsonger kan det verkligen vara udda färger men den här hösten och vintern har jag gillat i stort sett allt jag sett. Rosiga kinder så det ser ut som man har varit ute i friska luften. En ganska neutral färg på läpparna, gärna med en brunrosa nyans om det inte gäller fest för då går det bara att glamma på med knallrött. Sedan har vi ögonen, ah dessa snyggt sminkade ögon. Först och främst är det en ganska markerad eyeliner som gäller som gärna får avslutas med kattiga vingar. Slutligen har vi reverse eyeliner som jag precis börjar att bli duktig på att sminka. Min kompis har köpt en lägenhet av en mäklare Norrköping och då jag var där på hennes inflyttningsfest så lärde hon mig några knep gällande reverse eyeliner. Det är alltså eyeliner som läggs vid underfransarna och som sedan suddas ut. De får gärna vara i olika färg på den över och undre eyelinern.

Snyggt sminkade ögon

Lämna en kommentar