Ordning i garderoben

dd
Hela dagen har jag städat ur min garderob. Jag måste fixa till inför vårshoppingen. Hädan efter ska jag köra efter regeln ”ett plagg in, ett plagg ut”. Jag har en tendens att spara alldeles för mycket. Ni vet hur det är ni står där med en tröja ni inte använt de senaste sex åren men ändå kan ni inte slänga den. Sedan börjar skumma tankar dyka upp. Det här plagget kan jag nog spara och använda när jag ska måla om. Eller åhh den här munkjackan kan jag ha i garaget när min pojkvän ska byta gasreglage. Sedan lägger man tillbaka plagget. Målningen kommer aldrig att inträffa. Inte heller att du sitter i ett kallt garage och tittar på när pojvännen håller på med ett gasreglage eller vad han nu meckar med. Långt innan han hittat bilverktyget har jag smygit iväg in till TV-soffan eller till någon polare. Så det är helt världelöst att spara plagg.

Denna gång var jag faktiskt väldigt duktig. Jag tror att det gick lättare för att jag ska lämna bort kläderna till flyktingförläggningen. Annars brukar jag slänga mina kläder. Eller mamma brukar ta några plagg men det mesta slängs faktiskt 😦 Det känns ju galet då något är helt att jag slänger det bara för det är omodernt.

Hur som helst så blev min garderob så himla bra. Luftigt och gott om plats för mina kläder. Nu ser jag väldigt snabbt vad jag har. En annan sak som är roligt vid en garderobsrensning är att det ibland är som att gå och shoppa. Jag kan glömma bort att jag har vissa plagg. Så vips så får jag helt plötsligt ”nya” kläder igen att använda.

Lämna en kommentar