No poo

Ni har väl hört talas om No Poo trenden? Den går ut på att inte använda sig utav schampo. Istället går det att göra sina egna schampon genom att använda naturliga ingredienser som bikarbonat. Balsammetoden är också väldigt populär just nu. Då anänder du helt enkelt bara balsam till håret.

Jag har inte använt mig av denna metod själv av två anledningar. Den första är att den verkar vara besvärlig och den andra att jag inte tror att jag skulle känna mig fräsch. Vem har tid att stå och blanda olika kurer på morgonen innan de ska iväg till jobbet eller skolan?

Jag läste blandannat att som torrschampo kan blonda använda sig av potatismjöl och brunetter kakao. Då innebär det ju att det syns då de appliceras i håret. Jag kan inte låta bli att undra om det ser ut som mjäll, kommer det att bli vitt/brunt på pojkvännens kudde osv.
klokhj

Ni som har erfarenhet får gärna berätta, för det är så många som använder sig av den.

One thought on “No poo

Kommentera

